Δρ. Πολύζος

Καούρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Δρ. Παναγιώτης Πολύζος

Δρ. Παναγιώτης Πολύζος

Ο Γυναικολόγος Μαιευτήρας Παναγιώτης Πολύζος δραστηριοποιείται στο Institute of Life και στην Μονάδα Εξωσωματικής Γονιμοποίησης του Μαιευτηρίου Ιασώ.

Πλήρες Βιογραφικό Ιατρού
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Τον τελευταίο καιρό έχω αισθανθεί μια φοβερή αίσθηση καψίματος στο στήθος μου μετά το φαγητό. Είναι καούρα; Το πιο πιθανό. Πολλές γυναίκες νιώθουν καούρα για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και αν και είναι κοινή και γενικά ακίνδυνη, μπορεί να είναι αρκετά ενοχλητική.

Τι είναι η καούρα;

Καούρα (ονομάζεται επίσης όξινη δυσπεψία ή γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση) είναι μια αίσθηση καψίματος που συχνά εκτείνεται από τον πυθμένα του στέρνου εώς το χαμηλότερο σημείο του λαιμού και προκαλείται από τις ορμονικές και φυσικές αλλαγές στο σώμα σας.

Τι συμβαίνει στην εγκυμοσύνη;

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ο πλακούντας παράγει την ορμόνη προγεστερόνη, η οποία χαλαρώνει τους λείους μυς της μήτρας. Αυτή η ορμόνη χαλαρώνει επίσης τη βαλβίδα που χωρίζει τον οισοφάγο από το στομάχι, επιτρέποντας γαστρικά οξέα να διαρρεύσουν, το οποίο προκαλεί αυτή τη δυσάρεστη αίσθηση της καούρας.

 

Η προγεστερόνη επιβραδύνει επίσης τις κυματοειδής συστολές του οισοφάγου και του εντέρου σας, καθιστώντας την πέψη αργή. Αργότερα στην εγκυμοσύνη, ο αυξανόμενος όγκος του μωρού στη μήτρα, πιέζει τα οξέα του στομάχου πίσω στον οισοφάγο.

 

Πολλές γυναίκες αρχίζουν να νιώθουν την καούρα και άλλες γαστρεντερικές ενοχλήσεις κατά το δεύτερο ήμισυ της εγκυμοσύνης.

Ποια η κατάλληλη αντιμετώπιση;

  • Αποφύγετε τα τρόφιμα και τα ποτά που σας προκαλούν δυσφορία όπως το αλκοόλ , την καφεΐνη,την σοκολάτα και τα προϊόντα που περιέχουν μέντα. Τα όξινα τρόφιμα, όπως τα εσπεριδοειδή και τους χυμούς, τις ντομάτες, τη μουστάρδα και το ξύδι. Επίσης τα επεξεργασμένα κρέατα τα τηγανητά, τις λιπαρές και πικαντικες τροφές.
  • Μην τρώτε μεγάλα γεύματα. Αντ ‘αυτού, να τρώτε πολλά μικρά γεύματα όλη την ημέρα. Πάρτε το χρόνο σας στο φαγητό και να μασάτε καλά.
  • Αποφύγετε να πίνετε μεγάλες ποσότητες υγρών κατά τη διάρκεια γευμάτων. (Είναι σημαντικό να πίνετε 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά πιείτε τα μεταξύ των γευμάτων.)
  • Δοκιμάστε τσίχλα μετά το φαγητό. Οι τσίχλες διεγείρουν τους σιελογόνους αδένες σας, και το σάλιο μπορεί να βοηθήσει για να εξουδετερωθεί το οξύ.
  • Μην τρώτε πριν πάτε για ύπνο. Δώστε στον εαυτό σας δύο με τρεις ώρες για να χωνέψει πριν ξαπλώσετε.
  • Κοιμηθείτε πάνω σε μαξιλάρι. Ανυψώστε το πάνω μέρος του σώματος σας για να κρατήσετε τα οξέα του στομάχου σας εκεί όπου ανήκουν και να βοηθήσουν την πέψη.
  • Να φοράτε χαλαρά, άνετα ρούχα. Αποφύγετε κάθε σφίξιμο γύρω από τη μέση σας και την κοιλιά.
  • Λυγίστε στα γόνατα αντί στη μέση.
  • Μην καπνίζετε – εκτός από τη συμβολή σε μια σειρά από σοβαρά προβλήματα υγείας- το κάπνισμα αυξάνει την οξύτητα του στομάχου.

 

Εάν αυτά τα μέτρα δεν βοηθούν, μιλήστε με τον γιατρό σας για συνταγογραφούμενα φάρμακα για την καούρα, που είναι ασφαλή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

24h Time-Lapse embryo monitoring – Institute Of Life IASO

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Εμβρυολογικό εργαστήριο της Ιnstitute of Life – ΙΑΣΩ έχουμε την δυνατότητα να παρακολουθούμε σε 24ωρη βάση την εξέλιξη ΟΛΩΝ

Περίοδος & Διακοπές

Πως να “καθυστερήσετε” την περίοδο σας λόγω των διακοπών; Έχετε κανονίσει τις καλοκαιρινές σας διακοπές, όμως τις ημέρες εκείνες πιθανότατα θα έρθει και η περίοδός

Παιδιά & Εξωσωματική

Τα παιδιά της εξωσωματικής γονιμοποίησης διαφέρουν; Πολλά ζευγάρια ανησυχούν αν τα μωρά που προέρχονται από την μέθοδο της εξωσωματικής γονιμοποίησης διαφέρουν από άλλα μωρά ή

Μίλησαν για τον γιατρό

Επικοινωνία Εδώ!